Friday, March 27, 2009

The ”Important” binder

Ever since I left home 23 years ago, I have kept a ring binder in my bookshelf with “Important” written on the spine. In it I have kept insurance papers, pension papers, bank statements, employment contracts, etc. Not a thing about my travels, my loves, my prides and joys, my secrets and dreams. That stuff has been spread all over the place.

Lately, though, that binder has started to annoy me. “Important”? These papers from strangers are what I have considered important in my life? I can’t even make sense of most of the damn things.

In short, I feel a bonfire coming on. After 23 years indoors, the fucker should make perfect kindling.

2 Comments:

At 10:40 AM, Anonymous Anonymous said...

hahah, kunde inte ha sagt det bättre själv! Jag har redan uppemot 5 (!) "important-pärmar", som jag ryser av varje gång jag slänger ett öga på dem. Jisses... hur ska det sluta? Mitt bidrag till din brasa är givet!

 
At 1:04 PM, Blogger Henrik Harr said...

Härligt att veta att jag inte är ensam. Jag kan rekommendera ett system som heter "Getting Things Done". Det har revolutionerat mitt liv.
Info finns på www.gettingthingsdone.com. Eller så kan jag berätta vad det går ut på.

 

Post a Comment

<< Home