Sunday, January 17, 2010

Öppet brev till Kronprinsessan

Skickade det här till Victoria idag. Vad tror ni?
Kära Kronprinsessan,
Jag är bekymrad över hur sommarens bröllop kommer att påverka monarkins ställning bland unga svenskar. Om vi bara får se en överdådig privat fest för medlemmar ur europeiska kungahus misstänker jag att många, jag själv ibland dem, kommer att bli republikaner. Facebookgruppen ”Vägra betala Victorias bröllop” har redan 56 000 medlemmar.
Om ni däremot ordnar en allmän "hemma hos"-fest på de stora gräsmattorna utanför Haga Slott skulle sådana här tankar aldrig slå rot. Jag ser framför mig blå-gula filtar med Tre Kronor på, Tomas Ledin på en scen, mousserande vin eller Norrlands Guld till alla som vill ha. Inga slipsar och tiaror för fästfolket, och Säpo måste ha shorts och t-shirt. Carl-Philip spelar badminton med Gudrun Schyman.
Folk skulle älska er under resten av sina liv.
Ni kan väl tänka på saken?
Hälsningar,
Henrik Harr, Hägersten

1 Comments:

At 5:06 PM, Anonymous Anonymous said...

En strålande idé tycker jag. Undrar just om du kommer att få ett svar från kronprinsessan?

 

Post a Comment

<< Home